16 Januari 2013

Omelett med lax

Mer fibrer, mindre fett och färre kalorier

Näringsinnehåll per person

Energi: 499 kcal
Fett: 17 g
Protein: 37 g
Kolhydrat: 55 g
Kostfibrer: 12 g

 

Ingredienser till 1 person:
100 g haricots verts
1 ägg
1 äggvita
30 g ricotta
50 g körsbärstomater
50 g varmrökt lax
1 msk hackad färsk
basilika
Salt och peppar
200 gram grönsallad
1 1/2 skiva grovt rågbröd (75 gram)

Tillagning:
Koka bönorna i lättsaltat vatten i 3 minuter. Vispa ihop ägg, äggvitor och ricotta i en skål.

Tillsätt bönor, halverade tomater, lax, basilika, salt och peppar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

noobsession.blogg.se

Jag är en 20 årig tjej som vill balansera träning och mat på ett sunt sätt. Jag kommer att dela med mig av min vardag, träning och nyttiga recept!

RSS 2.0