12 Januari 2013


 
Krämig god soppa, lättlagad! – 2 Personer

Tilllagningstid: 15 min min

Kcalorier: 175 / portion

 

 Energifördelning (en portion):

 Fett: 7 gram

Protein: 9 gram

Kolhydrater: 17 gram

 

Ingredienser:

 300,0 gram Champinjoner

1,0 dl (hackad) Lök gul röd

1,0 klyfta(or) Vitlök

0,5 dl Grönsaksbuljong ätf

2,5 dl Matlagningsgrädde 5% fett Laga lätt

1,0 msk Vetemjöl berik

Serveringstips:

 Med bröd att doppa´.

Gör så här:

 1. Skiva eller hacka svampen i bitar

 2. Bryn i teflonpanna tills svampen är mjuka

 3. Häll över champinjoner på fat, spara lite vätska och bryn lök och vitlök i det.

 4. När löken mjuknat, häll på mjöl och buljong, koka ner lite så det tjocknar lite.

 5. Häll sedan tillbaka svampen och koka vidare lite till.

 6. Häll på matgrädden och värm på.

 

  
  
  
  
  
 
 
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

noobsession.blogg.se

Jag är en 20 årig tjej som vill balansera träning och mat på ett sunt sätt. Jag kommer att dela med mig av min vardag, träning och nyttiga recept!

RSS 2.0